کاردرمانی دست در یافت آباد

  1. خانه
  2. مقالات آموزشی
  3. کاردرمانی دست در یافت آباد
کاردرمانی دست در یافت آباد

کاردرمانی دست در یافت آباد در مرکز توانبخشی و کاردرمانی آتیه (کاردرمانی خازنی) توسط بهترین متخصصان کاردرمانی منطقه ۱۸ تهران ارائه می شود.

کاردرمانی دست نوعی درمان است که بر بهبود عملکرد دست ها و اندام های فوقانی از طریق تمرینات، فعالیت ها و تکنیک های تخصصی تمرکز دارد. کاردرمانگران دست با افرادی کار می کنند که دارای شرایط یا آسیب هایی هستند که روی دست ها تأثیر می گذارد، مانند سندرم تونل کارپال، آرتریت، سکته مغزی و ضربه به دست.

کاردرمانی دست معمولاً شامل ارزیابی جامع عملکرد دست و اندام فوقانی فرد و به دنبال آن ایجاد یک برنامه درمانی شخصی است. این ممکن است شامل انواع مداخلات باشد، مانند:

تمرینات دامنه حرکتی: این تمرینات به افزایش انعطاف پذیری و تحرک دست و انگشتان کمک می کند.

تمرینات تقویتی: این تمرینات بر تقویت قدرت در عضلات دست و انگشتان تمرکز دارند.

تمرینات مهارت دست و انگشتان: این تمرینات به بهبود مهارت های حرکتی ظریف لازم برای کارهایی مانند نوشتن، بستن دکمه های لباس و دستکاری اشیاء کوچک کمک می کند.

فعالیت های عملکردی: این فعالیت ها برای کمک به افراد برای بهبود توانایی خود در انجام فعالیت های روزمره زندگی مانند لباس پوشیدن، آراستن و تغذیه خود طراحی شده اند.

آتل سفارشی: متخصصین کار درمانی دست ممکن است برای حمایت از دست و ارتقای هم ترازی و عملکرد مناسب، آتل های سفارشی طراحی و بسازند.

تکنیک‌ های مدیریت درد: این تکنیک‌ ها ممکن است شامل استفاده از روش‌هایی مانند گرما، یخ یا تحریک الکتریکی برای مدیریت درد و ارتقای بهبودی باشد.

به طور کلی، کاردرمانی دست با هدف بهبود توانایی فرد در استفاده از دست ها و اندام های فوقانی برای فعالیت های روزانه و ارتقای استقلال و کیفیت زندگی انجام می شود.

مزایای کاردرمانی دست در یافت آباد

بهبود دامنه حرکتی و انعطاف پذیری: کاردرمانی دست می تواند به افزایش دامنه حرکتی دست، مچ دست و انگشتان کمک کند و انعطاف پذیری این مفاصل را بهبود بخشد.

تقویت عضلات: کاردرمانی دست شامل تمریناتی است که می تواند به تقویت عضلات دست و اندام فوقانی کمک کند، که می تواند قدرت گرفتن و سایر فعالیت های عملکردی را بهبود بخشد.

کاهش درد: کاردرمانی دست می تواند با آموزش تکنیک های مناسب برای استفاده از دست ها و با استفاده از روش هایی مانند گرما و سرما درمانی، ماساژ و تحریک الکتریکی به کاهش درد و التهاب در دست ها و مچ دست کمک کند.

تقویت مهارت های حرکتی ظریف: کاردرمانی با دست می تواند به بهبود مهارت های حرکتی ظریف شما کمک کند، که برای فعالیت هایی مانند نوشتن، تایپ کردن و استفاده از ظروف ضروری است.

ارتقای استقلال: کاردرمانی دست می‌تواند به شما کمک کند تا با آموزش استراتژی‌هایی برای تکمیل وظایف با عملکرد محدود دست، در فعالیت‌های روزانه‌تان مستقل‌تر شوید.

مدیریت شرایط مزمن: کاردرمانی با دست می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند آرتریت، سندرم تونل کارپال و سکته مغزی با بهبود عملکرد دست و کاهش درد و التهاب مفید باشد.

تسهیل بهبودی پس از آسیب یا جراحی: کاردرمانی با دست می‌تواند با آموزش تمرین‌ها و تکنیک‌هایی برای کمک به بازیابی عملکرد و قدرت در دست‌ ها و اندام‌ های فوقانی به بهبودی پس از آسیب یا جراحی کمک کند.

کاردرمانی دست در چه شرایطی کمک کننده است؟

آسیب های دست: کاردرمانی دست می تواند برای درمان آسیب هایی مانند شکستگی، رگ به رگ شدن و دررفتگی دست، مچ دست یا انگشتان استفاده شود.

آرتریت: کاردرمانی دست می تواند برای مدیریت درد، بهبود دامنه حرکتی و تقویت عضلات دست و انگشتان برای افراد مبتلا به آرتریت استفاده شود.

سندرم تونل کارپال: کاردرمانی دست می تواند با آموزش تمریناتی برای بهبود عملکرد دست و کاهش علائمی مانند بی حسی و سوزن سوزن شدن، به افراد مبتلا به سندرم تونل کارپال کمک کند.

سکته مغزی: کاردرمانی دست می تواند به افرادی که دچار سکته مغزی شده اند با آموزش تمریناتی برای بهبود عملکرد، هماهنگی و قدرت دست کمک کند.

تاندونیت: کاردرمانی دست می تواند با آموزش تمریناتی برای بهبود عملکرد دست و کاهش درد و التهاب به افراد مبتلا به تاندونیت کمک کند.

قطع عضو: کاردرمانی دست می تواند با آموزش نحوه استفاده از پروتز یا سایر تجهیزات و استراتژی های تطبیقی برای انجام کارهای روزانه به افرادی که قطع دست یا بازو کرده اند کمک کند.

آسیب‌های استرس مکرر: کاردرمانی دست می‌تواند با آموزش تمرین‌هایی برای بهبود عملکرد دست و کاهش درد و التهاب، به افراد مبتلا به آسیب‌های استرس مکرر مانند آرنج تنیس بازان یا انگشت ماشه‌ای کمک کند.

به طور کلی، کاردرمانی دست می تواند برای هرکسی که در انجام کارهای روزمره به دلیل اختلال عملکرد دست یا اندام فوقانی بدون توجه به شرایط زمینه ای مشکل دارد، مفید باشد.

 

 

مقالات مرتبط :

بازی درمانی در یافت آباد

گفتاردرمانی در یافت آباد

کاردرمانی در یافت آباد

اختلالات رفتاری در کودکان

توانبخشی اختلالات مغزی در یافت آباد

کلینیک توانبخشی در یافت آباد

اتیسم چیست؟